Studiuj w górach

fe_power_poziom_pl-1_rgb.webp

ATH w okresie 1.04.2019 – 31.03.2023 realizuje projekt pn. „Studiuj w górach! – Program Rozwoju ATH” , którego całkowity budżet wynosi prawie 8 mln zł. Projekt otrzymał dofinansowanie w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju nr POWR.03.05.00-IP.08-00-PZ1/18 na Zintegrowane Programy Uczelni w ramach Ścieżki I, Działanie 3.5  Kompleksowe programy szkół wyższych, Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Celem głównym projektu jest wzrost jakości kształcenia w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej (ATH) polepszenie jakości zarządzania Uczelnią poprzez:

  • urozmaicenie oferty edukacyjnej pozwalającej na zdobycie kompetencji i kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców,
  • zwiększenie kompetencji dydaktycznych,
  • zwiększenie bezpieczeństwa systemów wewnętrznych i zewnętrznych związanych z zarządzaniem uczelnią,
  • rozwój kompetencji i kwalifikacji kadry zarządzającej i administracyjnej.
Projekt zakłada wsparcie działań pozwalających rozwinąć:
  • umiejętności 194 studentek i studentów,
  • dydaktyczne kompetencje 22 nauczycieli akademickich,
  • kwalifikacje 53 osób kadry zarządzającej i administracyjnej.
Wszelkie działania w Projekcie będą realizowane z poszanowaniem zasady równości szans płci i niedyskryminacji.


Zakres wsparcia
1. Projekt adresowany jest do 269 osób studentów/ek, kadry dydaktyczno-naukowej i dydaktycznej oraz kadry zarządzającej i administracyjnej Uczelni.
2. W ramach Projektu zaplanowano następujące sposoby oceny kompetencji dla Uczestnika:
  • raport Bilans kompetencji i/lub kwalifikacji studentów/ki zarówno na wejściu do projektu, jak i po otrzymaniu wsparcia w projekcie (obejmuje zadania: 2, 3), 
  • certyfikaty, dyplomy ukończenia szkoleń, kursów, studiów podyplomowych dla kadry dydaktycznej i kadry zarządzającej i administracyjnej,
  • potwierdzenie odbycia stażu (zadanie 4),
  • ankieta ewaluacyjna szkoleń.
3. Uczestnik projektu student/ka będzie mógł/a wybrać formy wsparcia właściwe dla danego wydziału i kierunku studiów:
a) Wydział Budowy Maszyn i Informatyki:
  • Podnoszenie kompetencji studentów WBMiI (zadanie 2), 
  • Program stażowy dla studentów WBMiI (zadanie 4).
b) Wydział Zarządzania i Transportu:
  • Podniesienie kompetencji studentów WZiT (zadanie 3).
c) Wydział Humanistyczno-Społeczny:
  • Uruchomienie i wdrożenie studiów I stopnia na kierunku Komunikacja w nowych mediach na WHS (zadanie 1).
4. Uczestnik projektu pracownik/ca dydaktyczny/a korzysta ze studiów podyplomowych, szkoleń, kursów ujętych w Zadaniu 6 – Podnoszenie kompetencji kadry dydaktycznej.
5. Uczestnik projektu pracownik/ca kadry zarządzającej i administracyjnej korzysta ze studiów podyplomowych, szkoleń, kursów ujętych w Zadaniu 5 – Podnoszenie kompetencji kadry zarządzającej i administracyjnej.
 

Zapraszamy studentki i studentów Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej do zgłaszania udziału w płatnych stażach w ramach projektu. Oferta dotyczy osób studiujących na studiach stacjonarnych I stopnia na kierunkach:

  • Automatyka i robotyka, sem. 6 I st.
  • Mechanika i budowa maszyn, sem. 6 I st.
  • Zarządzanie i inżynieria produkcji, sem. 6 Ist.

Rekrutacja trwa od 19 maja do 29 maja 2023 roku

Liczba staży ograniczona!!!!

18.05.2023


Szanowni Państwo, 
Zapraszmay do zapozniania się z wynikami rekrutacji na kurs „Obsługa i projektowanie robotów KUKA”

10.01.2023


Przedłużenie rekrutacji do 14.06.2021
Szanowni Państwo,

W związku z niewystarczającą liczbą zgłoszeń (min. 20% osób na roku) zostaje przedłużona rekrutacja na staże dla kierunków: Automatyka i Robotyka, Mechatronika, Informatyka, Mechanika i Budowa Maszyn – przedłużenie składania wniosków aplikacyjnych do dnia 14 czerwca b.r. (poniedziałek). Informujemy, że na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji rekrutacja została zakończona - mamy wystarczającą liczbę studentów.

11.06.2021


Zapraszamy studentki i studentów Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki Akademii Techniczno-Humanistycznej do zgłaszania udziału w płatnych stażach w ramach projektu
Oferta dotyczy osób studiujących na studiach stacjonarnych I i II stopnia na kierunkach:

  • Automatyka i robotyka, sem. 6 I st. oraz Mechatronika, sem. 1 II st. (7 staży)
  • Informatyka, sem. 6 I st. i sem. 1 II st. (13 staży)
  • Mechanika i budowa maszyn, sem. 6 I st. i sem. 1 II st. (6 staży)
  • Zarządzanie i inżynieria produkcji, sem. 6 I st. i sem. 1 II st. (8 staży)
    Rekrutacja do 8 czerwca 2021 roku

Liczba staży ograniczona
Czas trwania stażu: 12 tygodni (20 godzin/tydzień), razem 240 godzin
Wynagrodzenie: 18,50 zł/godz. (brutto), 14,40zł/godz. (netto, wynagrodzenie obciążone jest składkami do ZUS, wynagrodzenie jest zwolnione od podatku)

Zainteresowani składają do pokoju L310 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00-15:00

  • Wniosek aplikacyjny na staż 
  • Uwaga: we wniosku proszę nie wpisywać średniej ze studiów
  • Zaświadczenia potwierdzające aktywność studenta w działaniach poza programem studiów w trakcie okresu kształcenia: co najmniej roczna działalność w kole naukowym (zaświadczenie od opiekuna koła), udział w szkoleniach organizowanych przez ATH (np. zaświadczenie o uczestnictwie, świadectwo, certyfikat), czynny udział, tj. artykuł i uczestnictwo w konferencji dla studentów i młodych pracowników nauki (np. ksero artykułu w materiałach konferencyjnych).

Program stażowy obejmuje wynagrodzenie dla stażysty oraz pokrycie kosztów badań lekarskich, ubezpieczeń od NNW i kosztów komunikacji publicznej.

Uruchomienie staży dla danego roku na danym kierunku nastąpi pod warunkiem zgłoszenia się co najmniej 20% studentów tego roku na tym kierunku. Warunek ten wynika z głównych założeń projektu, które muszą zostać spełnione.

W przypadku, gdy liczba studentów danego roku na danym kierunku deklarujących uczestnictwo w stażu przekracza liczbę staży możliwych do realizacji w danej edycji, to decyzję o przyznaniu stażu podejmuje Komisja Projektu na podstawie wyniku oceny rekrutacyjnej studenta. Wynik ten (W) zostanie określony według wzoru:

W = śr × 0,7 + akt × 0,3

gdzie:

śr – średnia ocen studenta z dotychczasowego przebiegu studiów,
akt – aktywność studenta w działaniach poza programem studiów – jest to suma ocen za następujące rodzaje aktywności:

aktywnosc_swg.webpStudenci niezakwalifikowani na staż zostaną wpisani na listę rezerwową.

Warunkiem koniecznym do odbywania stażu jest zgodność efektów kształcenia dla kierunku studiów kandydata na staż z proponowaną tematyką stażu zgłoszoną przez pracodawcę biorącego udział w Projekcie.

Do programu stażowego nie mogą przystąpić studenci prowadzący działalność gospodarczą, czy pracujący na umowę o pracę.
Uwaga: Staże zostaną uruchomione zgodnie z Zarządzeniem Rektora w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród społeczności akademickiej Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.

Więcej informacji na stronie projektu: www.dn.ath.bielsko.pl

Konsultacje w sprawie projektu – szczegóły w MS Teams w zespole Staże - Studiuj w górach, kod zespołu: g9gb1rp

Z poważaniem
dr inż. Dorota Więcek

Koordynator ds. Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki

25.05.2021


"Studiuj w Górach!" na Wydziale Zarządzania i Transportu
Studenci i Pracownicy Wydziału Zarządzania i Transportu!

Serdecznie zapraszamy po wszelskie informacje dot. działań Wydziału Zarządzania i Transportu w ramach projektu "Studiuj w Górach - Program Rozwoju ATH" pod adres: https://www.facebook.com/wzitATH, gdzie można znaleźć bieżące informacje o rekrutacji czy też terminy szkoleń.

05.12.2019


"Studiuj w Górach!" na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki
Studenci i Pracownicy Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki!
Serdecznie zapraszamy po wszelskie informacje dot. działań Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki w ramach projektu "Studiuj w Górach - Program Rozwoju ATH" na stronę Wydziału, zakładka poświęcona projektowi "Studiuj w Górach!" - www.wbmii.ath.bielsko.pl/studiuj-w-gorach/, gdzie można znaleźć bieżące informacje o rekrutacji czy też terminy szkoleń.  

29.10.2019

Kurs języka angielskiego - indywidualny 

LUTY 2020

a) nauczyciel języka angielskiego 

poniedziałek 24.02.2020
17.02.2020
10.02.2020
03.02.2020
środa 26.02.2020
19.02.2020
12.02.2020
05.02.2020
czwartek 27.02.2020
20.02.2020
13.02.2020
06.02.2020
godzina sala godzina sala godzina  sala
10.00-10.45 L331A 12.00-12.45 L331A 9.00-9.45 L331A
10.45-11.30 12.45-13.30 9.45-10.30
11.30-12.15 13.30-14.15 10.30-11.15
14.15-15.00 11.15-12.00
12.00-12.45

b) native speaker

poniedziałek-czwartek 17.02.-20.02.2020
03.02-06.02.2020
piątek 21.02.2020
07.02.2020
godzina sala godzina sala
7.00-7.75 L410 7.00-7.75 L410
7.75-8.30 7.75-8.30
8.35-9.20 8.35-9.20
9.20-10.05 9.20-10.05
10.15-11.00 10.15-11.00
11.00-14.45 11.00-14.45
12.00-12.45 12.00-12.45
12.45-13.30
13.40-14.25
14.25-15.10


STYCZEŃ 2020

a) nauczyciel języka angielskiego 

poniedziałek 27.01.2020 środa 29.01.2020 czwartek 30.01.2020
godzina sala godzina sala godzina  sala
10.00-10.45 L331A 12.00-12.45 L331A 9.00-9.45 L331A
10.45-11.30 12.45-13.30 9.45-10.30
11.30-12.15 13.30-14.15 10.30-11.15
14.15-15.00 11.15-12.00
12.00-12.45

b) native speaker

20.01.-23.01.2020
godzina sala
7.00-7.75 L410
7.75-8.30
8.35-9.20
9.20-10.05
10.15-11.00
11.00-14.45
12.00-12.45
12.45-13.30
13.40-14.25
14.25-15.10

Harmonogram zajęć: Język angielski prawniczy 

  godzina sala
02.12.2019
09.12.2019
16.12.2019
20.01.2020
10.02.2020
11.20-13.35 B013
07.01.2020
14.01.2020
28.01.2020
08.00-10.15 L137
03.02.2020 13.00-15.15 B105
17.02.2020 12.45-15.00 B013

Zapraszamy do składania ofert w ramach projektu „Studiuj w górach! – Program Rozwoju ATH”:

Pliki do pobrania

Kierownik Projektu

dr hab. inż. Krzysztof Brzozowski, prof. ATH
tel. 33 8279 404

Z-ca kierownika Projektu

mgr Ewa Sobiecka,
e-mail: esobiecka@ubb.edu.pl
tel. 33 8279 404

Koordynator ds. organizacyjnych 

mgr inż. Sylwia Gajda
e-mail: s.gajda@ubb.edu.pl 
tel. 33 8279 318

Koordynator merytoryczny ds. WBMiI

dr inż. Dorota Więcek,
e-mail: dwiecek@ubb.edu.pl
tel. 33 8279 234

Koordynator ds. programu stażowego

dr inż. Maria Baron-Puda
e-mail: mpuda@ubb.edu.pl 

Koordynator ds. finansowych

lic. Dominika Nowak
tel.: 33 8279 291

©2021 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp